Możesz podążać drogą wytyczoną przez historię lub utorować własną ścieżkę ku postępowi. W Civilization VII zbudujesz to, co jest ci bliskie.
Kształtuj unikalną historię swojego imperium. Dąż do zwycięstw i realizacji celów opartych na cechach, które zapewniają indywidualne wrażenia każdemu z graczy. Z każdą nową epoką rozszerza się zakres gry, co zapewnia nowe okazje do zapożyczenia elementów z innych cywilizacji, dostępność nowych bonusów, a także osiągnięcie zwycięstwa na ogrom nowych i ekscytujących sposobów. Rozkaż dowódcom przenosić armie, zwalczać wrogów za pomocą ulepszonej mechaniki walki, wyposażać liderów w wymienialne bonusy kampanijne za pomocą Mementos i nie tylko.
Wciel się w wybitnego przywódcę, którego postać wybierzesz z jednej z najbardziej zróżnicowanych list, jakie do tej pory zaprezentowało Civilization – od tradycyjnych głów państw, znanych ze swojej wojskowej potęgi lub politycznego kunsztu, po wizjonerskich przywódców, którzy odcisnęli niezatarte piętno na filozofii, nauce, prawach człowieka i nie tylko. Wybrany przez ciebie przywódca przetrwa całe stulecia dzięki wyjątkowej zdolności wzmacniającej lub modyfikującej twoją strategię przejścia z jednej epoki do kolejnej. Po raz pierwszy w historii serii wybór przywódcy jest niezależny od twojej cywilizacji, co daje ci swobodę tworzenia zupełnie nowych strategii poprzez mieszanie i dopasowywanie bonusów rozgrywkowych.
Rywalizuj z innymi graczami online i udowodnij swoje umiejętności przywódcze*. Starcia w trybie multiplayer mogą być epickimi kampaniami wieloosobowymi lub odbywać się w ramach jednej epoki, a tryb cross-play jest obsługiwany zarówno na komputerach, jak i na konsolach. Dzięki temu można grać razem ze znajomymi niezależnie od miejsca ich pobytu.