Europa Universalis IV
Developed by Paradox Tinto, the fourth instalment of the award-winning Europa Universalis series gives you a chance to control any nation in the world and lead it through four dramatic centuries - starting from the late middle ages and culminating in the Napoleonic era. Rule your land and dominate the world with unparalleled freedom, depth and historical accuracy. Write a new history of the world and build an empire for the ages.
Europa Universalis IV: Control any nation in the world across four centuries of history, writing a new history of humankind from the Age of Discovery to the Age of Revolutions. Accumulate wealth, land and prestige in a fierce competition for global dominance.
Art of War: Centered on the 30 Years War and bubbling political instability between church and state, this expansion features improved gameplay mechanics that puts warfare at the forefront of your quest for domination on the continent.
Common Sense: This expansion focuses on diplomacy and the internal development of nations. It allows you to peacefully develop your nation and build a 'tall' empire, whilst also giving you the tools to execute grand diplomacy. Game changing religious features add depth and intriguing complexity to the gameplay.
Rights of Man: This expansion adds greater depth and detail to a host of game systems. New Great Power diplomatic options give them more flexibility, monarch personality traits add more flavour to the power of the throne and there are new religious options for Coptic and Fetishist religions.
Digital Extreme Edition Upgrade Pack: This compilation pack includes mostly cosmetic content, including new unit art, event art and game music drawn from content packs inspired by Islamic, Ottoman, Central European and American History. It also includes unique events from the American Dream pack.
Hundreds of dynamic historical events are yours to experience, from merely troubling civil wars to world changing moments like the Protestant Reformation. Discover and settle the New World, or resist European conquest.
Start before the Renaissance on a map of the world as it was then. Choose from any of hundreds of countries and then rule your nation through the Age of Revolutions. Or, if you wish, start your game at any date in the span, with historical monarchs and other leaders.
Control the flow of trade by developing your trade power in key provinces, using ships and governmental policy to bring the wealth of the world to your own ports.
Build alliances into iron bonds, cemented by royal marriage or play a flexible hand, keeping your options open. Strike when your enemies are weak, using your armies to grab new land and new potential riches.
Your nation’s pace of development will be heavily influenced by the person on the throne. Experience rapid development under a skilled monarch only to see things slow down when a less competent heir takes over. Plan for the future by spending monarch power wisely.