Homeworld 3
Strategic freedom is yours. Hulking space derelicts called megaliths bring 3D terrain into the classic Homeworld battlespace. Use the crumbling remains of an ancient civilization to funnel foes into a brilliant ambush or hide your fleet from powerful enemies. Fortresses teem with menacing turrets and invite your strike craft into dangerous trench runs deep behind enemy lines. But not everything is in your control. Dangerous space phenomena like particle storms and asteroid fields will test even senior commanders.
Homeworld’s timeless art style evolves with modern technology, offering an incredible sense of scale, destruction, and wonder. Strike craft fly in formation between hulking Battlecruisers against a backdrop of stars and nebulae. Iconic ships cast silhouettes over the remains of ancient civilizations. Explosions ripple and erupt across hulls as one fleet stakes its victory over another.
100 years ago, Karan S'Jet unlocked a vast and ancient hyperspace gate network that opened up the entire galaxy to trade and exploration. A golden age for her people began. But a darkness known as the anomaly began to spread, swallowing gates and planets alike. With her people's hard-won peace and prosperity threatened, Karan led a fleet into Anomaly space to search for answers. She never returned. Now Imogen S'Jet, Karan's successor, is the only one who holds the key to unlocking the mystery threatening the galaxy's future.
War Games, the all-new three player co-op mode extends your game beyond the campaign. Fusing Homeworld’s RTS gameplay with roguelike inspiration, commanders take on a randomized series of fleet combat challenges. Claim powerful Artifacts that augment your ships with more power, speed, and, of course, weapons. Based on your results, you’ll unlock new fleets to shake up your strategy.
Your ultimate test of tactical skill comes in battle against human opponents. Sharpen your instincts in AI skirmish matches, before squaring off with human opponents in 1v1, free-for-all, or team battles.
Mods allow players to craft their own content for Homeworld 3 and share it with players around the world. From rebuilding maps with megaliths, to augmenting ships, the Unreal game editor is at your fingertips. If direct creation isn’t your thing, enjoy the creativity of the community by downloading mods hassle-free through in-game mod.io integration.