Aliens: Fireteam Elite 2
Aliens: Fireteam Elite 2 drops up to four players into the boots of Colonial Marines deployed to the most hostile corners of the Aliens universe. This is not a rescue mission – it’s a fight for survival. Xenomorphs stalk the corridors, ambush from the shadows, and swarm in overwhelming numbers. Every room could be your last. Coordinate with your fireteam, leverage each class’s unique abilities, and adapt on the fly as encounters escalate from tense standoffs to all-out war. With deeper squad mechanics, smarter enemies, and a fully customizable Specialist class, AFE2 delivers the definitive co-op Aliens experience.
Expanding from three to four players, AFE2 introduces deeper team-based mechanics that reward coordination and strategic class composition. New and improved classes each bring distinct playstyles and tactical abilities to the fight, making every squad combination feel different.
The iconic xenomorphs are more ferocious than ever before. AFE2's massive variety of new xenomorphs will force players to stay mobile, maintain situational awareness, and use every tool at their disposal. From stun batons for up close melee action in those most desperate moments, to pyro and electric ammo to whittle down the unrelenting xenomorph front before they overrun you and your squad, the battle can shift from calculated tension to desperate last stand in seconds.
Beyond expanded weapon and gear customization, AFE2 introduces the Specialist – a fully customizable class that lets players mix and match major and minor abilities from every available class. Build a loadout tailored to your exact playstyle and fill whatever role your squad needs.
AFE2 launches with multiple dedicated Horde maps that push squads to their limits. Battle through escalating waves of xenomorphs and other deadly enemies, earning increasingly valuable rewards as you survive deeper into the onslaught. This is where teamwork and skill are tested at their absolute peak.