Blades of Fire
You are Aran de Lira, the last warrior capable of forging true steel in a world where metal turns to stone. Your journey is not about collecting weapons, but about forging them through intent, sacrifice, and consequence, and surviving long enough to master their weight.
Combat is deliberate and unforgiving. Every strike commits you. Every mistake costs you. Victory is earned through patience, positioning, and understanding both your enemy and the blade you forged to face them.
The Epic version includes Version 2.0 of the game, featuring major updates and improvements. In addition to that the Adventurer Pack, the Artbook, and the award-winning original soundtrack by Óscar Araujo will be available for free as an entitlement.
At the heart of Blades of Fire lies a forging system that is not crafting — it is commitment.
Much of its history, myths, and meaning resides in Adso, Aran’s companion — a young, learned mindscholar with deep knowledge of the world and an eagerness to share it.