Old World
Old World is a historical strategy game where you lead your empire through multiple generations, building a grand legacy to last beyond your own years. This is an era of great leaders, from the revered to the feared. Which will you be?
Marry for politics, raise your heirs, and manage your relationship with the families of your kingdom. In the fast and furious world of kings and queens, family matters.
Each of the 7 kingdoms has four noble families that provide various benefits when put in charge of your cities.
Manage family ties through events, actions, and marriages to keep them happy and reap additional benefits. Upset them, or make them too powerful, and you risk their ire.
Maintain a strong family unit, or distract yourself with more illicit adventures.
The world is full of great characters with distinct personalities, strengths, and weaknesses.
Seek out and recruit famed warriors, philosophers, builders, and more. Have them tutor your children, lead your armies, and further your reign.
Different personality archetypes allow your court members to perform distinct tasks in similar roles. Find out how to take full advantage of governors, diplomats, spymasters, and even your spouse.
Characters develop new personalities and traits as they grow old and gain experience before passing away, leaving room for the next generation.
Unsettled tribes, barbarian marauders, and remnants of previous cultures are all waiting in the vast unexplored wilderness.
Discover artifacts and great heroes of the past at ruins scattered across the map.
Contact with foreign dignitaries triggers event chains, stories, and courtroom drama.