Onimusha: Way of the Sword
An Oni Gauntlet-wielding samurai makes a stand in Kyoto against the encroaching Genma menace. Through gritty, blood-soaked brawls, he searches for his reason to fight. What fate awaits at the end of his path?
Spirit Mirrors, Change Appearance and the Equipment screen will become unlocked separately as the game progresses.
An ardent samurai who arrives in Kyoto looking to prove that he is unmatched in the way of the sword. However, the path before him takes a strange and unexpected turn.
The protagonist of this game is a fierce young samurai, constantly moving from one bloody and gritty fight to the next. To cement this image of a striking samurai, Capcom has turned to none other than the late, iconic Japanese samurai movie legend Toshiro Mifune to star as the face model for this rendition of Miyamoto Musashi.
Equipped with an Oni Gauntlet, Musashi is granted power beyond human limits. Besides giving him the strength needed to cut down the Genma, it also holds numerous other abilities, such as being able to absorb Genma souls and convert them into a power source to further enhance its wearer. But who is behind the voice that rings out from the gauntlet?
Usually found dwelling in the lowest depths of hell, the Malice enveloping Kyoto has brought these fiends into the world of the living. Their ceaseless atrocities have plunged the capital into a state of dread and panic.
In his battle against the Genma threat, Musashi will face powerful opponents whose martial prowess rivals his own. Will he triumph, or die trying? Bloody duels to the death await in the capital.
The game is set in Kyoto, home to countless shrines and temples, such as Kiyomizu-dera Temple. Twisted by Malice, the face of the capital starts to take on an eerie and foreboding appearance.