Onimusha: Way of the Sword
Głównym bohaterem gry jest odważny, młody wojownik, który nieustannie wdaje się w kolejne brutalne i krwawe walki. Aby wyraziście nakreślić obraz samuraja, Capcom zwrócił się do samego śp. Toshiro Mifunego, legendy japońskich filmów samurajskich, który w tej edycji użyczył Miyamoto Musashiemu własnej twarzy.
Wyposażony w Rękawicę Oni, Musashi otrzymuje moc przewyższającą ludzkie możliwości. Poza siłą umożliwiającą pozbycie się Genmów, rękawica zapewnia wiele innych zdolności, takich jak pochłanianie dusz Genmów i przekształcanie ich w źródło wielkiej mocy, która dodatkowo umacnia jej posiadacza. Ale kto kryje się za głosem dochodzącym z rękawicy?
W zmaganiach z siłami Genmów Musashi zmierzy się z potężnymi przeciwnikami, których zdolności szermierki nie ustępują jego własnym. Zdoła zatriumfować, czy polegnie w walce? Czeka go wiele krwawych pojedynków na śmierć i życie.
Akcja gry osadzona jest w Kioto – mieście niezliczonych świątyń i chramów, jak na przykład świątynia Kiyomizu-dera. Stolica pokryta gęstym całunem oparów zła zaczyna przybierać jednak niepokojący wygląd, budząc najgorsze przeczucia.