Train Sim World 2
The evolution of train simulation! Master iconic locomotives on high-speed services, long freight hauls or precise commuter traffic, and get creative with customisation tools in this advanced sequel. Climb into the cab in Train Sim World 2.
Drive high-speed inter-city German rail for the first time as you push the throttle and climb speeds in the famous DB ICE 3M out of Köln. Take on the challenge of hauling long freight across Sand Patch Grade including the Cumberland Terminal using the raw power of the CSX AC4400CW. Master the patterns and stations of the world-famous London Underground on the Bakerloo Line.
All official licences, all authentically recreated – you're in the cab and in control.
The Creators Club is the home of player customisation in Train Sim World 2. A celebration of creativity, use in-game tools to design your own unique liveries and scenarios bringing your railfan vision to life. Upload and share your creations with players from around the world in the Creators Club, where you can also browse and download other creations from the community. Find new ways to play with your favourite locomotives.
Get clearer information on instructions, gradient and speed profiles as you drive, including new HUD displays, clarity to the onboard safety systems, brake controls, power meter and accelerometer. A new controller scheme will give great choices on Camera and Driving modes and allows easier access from external camera mode to enter another vehicle in your consist, all while full physics and simulation are still running.
Your collection comes with you - You can play your Train Sim World 2020 Add-Ons in Train Sim World 2. Train Sim World has always been about your collection, your choice of Add-Ons from your favourite region, time period, diesel, electric, passenger, freight – your way. Your purchased Train Sim World 2020 Add-Ons will be available to play in Train Sim World 2. Please note: Northeast Corridor New York, Amtrak SW1000R and CSX GP40-2 are not part of Preserved Collection.
With Dovetail Live you can track progress and share your experiences with other players online. Use the Driver Logbook to check your progress and stats, or compare performance with friends. Take Railfan Shots in game to remember your favourite moments and show to others. And, with the new Creators Club, share your Livery Designer and Scenario Planner creations with the world.