Dungeons 4
Build a cozy and comfortable Dungeon to suit your creatures’ needs and rule over them, then send them out into the Overworld to kindly remind the good people living there that the Absolute Evil rules over their lands.
“All is in flux, nothing seems certain. Come, oh vagaries of space and time, separate the veil and show us what is yet to come”, the voice grumbles with the hint of an eye faintly reflecting the glow in front of its hood. The shape’s audience, only barely visible in the dim light, leans in closer and listens intently. “Time ebbs and flows, forming pools and wrinkles… but when the mists part only vague images rise from beyond the veil. Shhhh—don’t come too close, you don’t want to disturb my delicate magical weavings do you?” The shape, still bent over the orb, mutters and shoos the other back a bit more into the shadows. “Ah, now it seems to be clearing a little. I can see… something… several somethings, hints of voices echoing in the haze. A baby, something happening on Hill Doom and the coming together of the Council of Snots – what could all this mean?”
The Absolute Evil and its trusted cough servant, the Dark Elf Thalya, return in Dungeons 4 after the events of its fabulous predecessor to bring about their triumph over the forces of good once more.
Build a cozy and comfortable Dungeon to suit your creatures’ needs and rule over them, then send them out into the Overworld to kindly remind the good people living there that the Absolute Evil rules over their lands. Gather your Evilness in new and dynamic ways and unleash it upon the lush green forests and plains of the Overworld to turn them over to the dark side. But make sure that your Dungeon is well-secured by traps and defended by your creatures, for those pesky Overworlders won’t just twiddle their thumbs while you turn their land into the Absolute Evil’s most pleasurable holiday paradise.
But what is that noise? “Gold, gold, gold and gems, gold and gems and gold!” The ancient song echoes throughout the underworld, accompanied by the clanging steel of hammers and axes. The Dwarves have arrived to claim their share of the abundant resources and together with the Elves and Humans of the Overworld, they send out their raiding parties to find the Dungeon’s heart.
The Dwarves have arrived to build their underground strongholds and the hardy little fellows (although they don’t like being called that) compete with the Ever-Expanding Evil for space and resources.
Dungeons are up four times larger than before and there are many more creatures who wait for the All-Commanding Evil’s orders to conquer the Overworld. Now the time has come for massive armies and truly sprawling dungeons!
The Overworld is bigger than ever before. Gain Evilness by beating Mini Bosses like the obsessively harmonious Unicorn and use it to transform the Overworld into stunning biomes of pure evil.
An ability-based Perk system for Thalya, the Absolute Evil’s trusted cough and most loyal subordinate, grants her impressive new powers. The Absolute Evil can now enjoy taking over the world, governing the creatures and slapping subordinates even more with the customizable Evil Hand.
The Horde, the Undead and the Demons wait to do the Absolute Evil’s bidding, with more creatures than ever eagerly following the gesturing Evil’s orders, and Snots will play a much more prominent role this time.