Vampires: Bloodlord Rising
Early Access games are still under development and may change significantly over time. As a result, you may experience unforeseen issues or completely new gameplay elements while playing this game.You can play now to experience the game while it's being built or wait until it offers a more complete experience.You are Dragos. A survivor of a vampire attack, turned into a creature of the night. Roam the open world of medieval Sangavia and forge a powerful Vampire Dominion. Build your castle, turn villagers into servants and explore a vast gothic-inspired open world. Whether you play solo or in co-op, your choices define your legacy. Will you reign from a palace of terror, or become the lord your people need?
You awaken from slumber as a weakened vampire lord in the cursed land of Sangavia. Rebuild your fallen castle. Its heart, the Castle Core, still pulsing with ancient hunger. Fuel the Core with blood, to unlock new regions, discover hidden areas shrouded in mist, and reclaim your power in a dark action-adventure with castle building, exploration and RPG elements.
As a Child of the Night, you don’t have to be alone. Invite your friends to rule the land as equals and see where your individual decisions lead you. Unleash your creativity when you build your castle together. Explore the grim, sinister and bloody Sangavia as a team and face the dangers waiting in the darkness.
To survive the night, you must evolve your vampiric abilities through an intricate skill tree and embrace the forms that shape your legacy. Shift between the Aristocrat and Hunter forms, or transform into a bat to roam the skies and uncover distant lands. Power invites resistance, and the Inquisition will never stop hunting you. Crush their holy warriors in brutal, skill-based combat to defend your vampire reign.
Feed the Castle Core, awaken forgotten power, and uncover the secrets of Sangavia. Rule the night alone, or rise alongside up to three allies in 4-player co-op.