Educational
Become a deadly Master Assassin in this action-adventure game and explore the streets of ninth-century Baghdad through the eyes of Basim. Take down your targets while seeking justice as part of the Hidden Ones.
Become the most versatile and resourceful Assassin in franchise history. Parkour seamlessly through the city and leverage the largest assortment of tools to date. Get contracts and upgrades at the Assassin’s bureaus, collect vital clues, and stealthily take down targets with more visceral assassinations than ever before.
Experience a modern take on the iconic features and gameplay that have defined the franchise. Journey to Alamut, the legendary home of the Assassins who laid the foundations of the Creed, in this heartfelt homage to the game that started it all.
Explore an incredibly dense and vibrant city whose inhabitants react to your every move. Uncover the secrets of four unique districts, from the industrial Karkh to the lush gardens of the Round City. Discover surprising world events and interact with historical figures that shaped the Golden Age of Baghdad.
Follow Basim’s journey in this tightly crafted, narrative-driven action-adventure experience. Witness his transformation from a defiant young thief to a Master Assassin as he meets allies, mentors, and foes who shape his destiny.